Η Επιτροπή Περιβάλλοντος ενέκρινε
χθες, στις 26 Μαρτίου 2013, σχετική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για δημιουργία δικτύου διαλυτηρίων πλοίων
εγκεκριμένων από την ΕΕ προς τα οποία θα κατευθύνονται όλα τα πλοία που είναι
εγγεγραμμένα σε ευρωπαϊκά νηολόγια. Η ΕΕ προωθεί άμεσα το σχέδιο, με στόχο τη
μείωση των δραματικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων, που προκαλεί το σημερινό
ανεξέλεγκτο καθεστώς σε σειρά χωρών σε όλο τον κόσμο..
Με την ψηφοφορία στην επιτροπή
Περιβάλλοντος, δημιουργείται κατάλογος διαλυτηρίων, που εφαρμόζουν τους
υφιστάμενους κανόνες για τη διαχείριση επικινδύνων ουσιών και την προστασία της
ανθρώπινης υγείας και του περιβάλλοντος. Ο εισηγητής του ΕΚ, Σουηδός
ευρωβουλευτής των Πρασίνων Carl Schlyter δήλωσε "σήμερα τα περισσότερα ευρωπαϊκά πλοία καταλήγουν στις ακτές της
Νοτιοανατολικής Ασίας, όπου διαλύονται με μεγάλη επιβάρυνση του φυσικού
περιβάλλοντος".
Ειδικό βάρος δύνεται στη πρόβλεψη
ποινών, καθώς και αντικινήτρων για
πλοιοκτήτες, που δεν συμμορφώνονται. Ενώ προβλέπεται και δημιουργία κινήτρων
για την εκ μέρους τους χρήση μόνο των εγκεκριμένων διαλυτηρίων. Επίσης θα
πρέπει να ενημερώνουν τις αρχές του κράτους μέλους, στο οποίο εδρεύουν για την
αποστολή πλοίου τους για διάλυση, ώστε να είναι ευκολότερη η παρακολούθηση της
συμμόρφωσής τους.
Το ΕΚ εισήγαγε στη νομοθεσία
σειρά οικονομικών κινήτρων για την ασφαλή διάλυση, μεταξύ άλλων τη δημιουργία
ειδικού ταμείου, στο οποίο θα συμβάλλουν υποχρεωτικά οι εταιρίες σε κάθε
κατάπλου πλοίου τους σε λιμάνι της Ένωσης. Μέχρι στιγμής η μη σωστή εφαρμογή
της μέχρι τώρα υφιστάμενης νομοθεσίας,
που απαγορεύει την εξαγωγή επικινδύνων υλικών σε χώρες εκτός ΟΟΣΑ, έχει
προκαλέσει παραβάσεις και σημαντικά περιβαλλοντικά προβλήματα. Μόνο το 2012
κατεγράφη αύξηση 75% στην αποστολή ευρωπαϊκών πλοίων για διάλυση στο
Μπαγκλαντές, την Κίνα, την Ινδία και το Πακιστάν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου