Δευτέρα 25 Μαρτίου 2013

25η ΜΑΡΤΙΟΥ 1821 - Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ



Η Ελληνική Επανάσταση ή Επανάσταση του 1821 ήταν η ένοπλη εξέγερση των Ελλήνων εναντίον της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας με σκοπό την απελευθέρωση του έθνους από τον οθωμανικό ζυγό και τη δημιουργία ανεξάρτητου εθνικού κράτους.

Επίσης οι Έλληνες Ορθόδοξοι Χριστιανοί γιορτάζουν τον ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ


Σήμερον της σωτηρίας ημών το κεφάλαιον
και του απ’ αιώνος μυστηρίου η φανέρωσις.
Ο υιός του Θεού υιός της Παρθένου γίγνεται
και Γαβριήλ την χάριν ευαγγελίζεται.
Δι’ ο και ημείς, συν αυτώ, τη Θεοτόκω βοήσωμεν
Χαίρε, Κεχαριτωμένη, ο Κύριος μετά Σου.


 
 ΧΑΡΑ ΠΟΥ ΤΟ ‘ΧΟΥΝ ΤΑ ΒΟΥΝΑ

Χαρά που το ‘χουν τα βουνά
τα κάστρα περηφάνεια,
γιατί γιορτάζ’ η Παναγιά
γιορτάζει κι η πατρίδα.
Να βλέπεις διάκους με σπαθιά,
παπάδες με ντουφέκια,
να βλέπεις και το Γερμανό
της Πάτρας το δεσπότη,
όπου βλογάει τ’ άρματα
πάνω στην Άγια Λαύρα.


ΛΕΥΤΕΡΙΑ
Λευτεριά για φτέρωσε μου το αδύνατο κορμί,
Λευτεριά για χάρισε μου μια παλικαριού φωνή
Δώσε φλογα στη καρδιά μου, που τη μάραναν οι πόνοι,
να σου ψάλω τη χαρά μου σαν της άνοιξης τ’ αηδόνι.

Το τραγούδι ας αντηχήσει στην πικρή, τη σκλάβα γη
παρηγόρια για να χύσει μες στους σκλάβου την ψυχή.
Θέλω να κρατώ τη λύρα, που κρατούσε ο Φερραίος
κι ας πεθάνω τραγουδώντας ένας άγνωστος Τυρταίος
Στίχοι Μίχα

&
(subtítulos español)  
IRENE PAPPAS


1 σχόλιο:

  1. "Λευτεριά για φτέρωσε μου το αδύνατο κορμί,
    Λευτεριά για χάρισε μου μια παλικαριού φωνή
    Δώσε φλογα στη καρδιά μου, που τη μάραναν οι πόνοι,
    να σου ψάλω τη χαρά μου σαν της άνοιξης τ’ αηδόνι.", όμορφο, έχει μελοποιηθεί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή