Έναν μητροπολιτικό ποδηλατόδρομο
μήκους 27 χιλιομέτρων, που θα συνδέει την Κηφισιά με την Αθήνα και από εκεί με
το Φάληρο θα αποκτήσει το Λεκανοπέδιο της Αττικής όπως παρουσίασε ο υπουργός
Περιβάλλοντος, Γιάννης Μανιάτης και το δήμαρχος Αθηναίων, Γιώργος Καμίνης με
αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας (16-22/9) στο πλαίσιο της οποίας θα
πραγματοποιηθούν εκδηλώσεις στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, το τριήμερο από
19-21 Σεπτεμβρίου.
Ο κ. Μανιάτης με αφορμή την
εβδομάδα βιώσιμης κινητικότητας με σύνθημα: «Οι δρόμοι μας, η επιλογή μας»
ανακοίνωσε την έναρξη υλοποίησης του έργου του πρώτου μητροπολιτικού
ποδηλατοδρόμου στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας από την Κηφισιά έως το Φάληρο,
και σημείωσε ότι «ήδη έχει δημοπρατηθεί και υπογραφεί η σύμβαση για το νότιο
τμήμα του ποδηλατοδρόμου από το Γκάζι έως το Φάληρο, μήκους 11 χιλιομέτρων με
χρόνο ολοκλήρωσης το 2015».
Σε ό,τι αφορά το βόρειο τμήμα του
ποδηλατοδρόμου, βρίσκεται στην φάση της διαβούλευσης με τα δημοτικά συμβούλια
των δήμων και σύντομα θα μπει στην τελική φάση για την δημοπράτηση. Ο Γιάννης
Μανιάτης ανέλυσε ότι επιτέλους ο μητροπολιτικός ποδηλατόδρομος γίνεται πράξη.
Πριν δύο μήνες, υπογράφτηκε η σύμβαση με τον ανάδοχο για την υλοποίηση του
νοτίου τμήματος, από το Γκάζι μέχρι το Φάληρο. Είναι ένα έργο μήκους 11
χιλιομέτρων, προϋπολογισμού 2.200.000 ευρώ, που θα παραδοθεί για χρήση στους
ποδηλάτες στο τέλος του 2015, σε λιγότερο δηλαδή από 1,5 χρόνο από σήμερα.
Το βόρειο τμήμα του, από το Γκάζι
ως την Κηφισιά, είναι έργο με σημαντικό βαθμό ωριμότητας, καθώς έχουν τελειώσει
τις μελέτες και η διαβούλευση με τα οχτώ δημοτικά συμβούλια των δήμων από τους
οποίους διέρχεται. Έχει συνολικό μήκος 16 χλμ κι ο προϋπολογισμός ξεπερνά τα
9.000.000 εκ ευρώ. Τις αμέσως επόμενες εβδομάδες πρόκειται να ξεκινήσει ο
διαγωνισμός, να κατακυρωθεί, ώστε και αυτό το έργο να ολοκληρωθεί μέσα στο 2015.
Μιλούμε, λοιπόν, για τον Μητροπολιτικό Ποδηλατόδρομο της Αθήνας, συνολικού
μήκους 27 χλμ, στον οποίο θα «κουμπώσουμε» με την μορφή «Τ» τα τοπικά δίκτυα
ποδηλατοδρόμων από όλους τους Δήμους από τους οποίους διέρχεται.
Έχει μεγάλη σημασία η φιλοσοφία
χάραξης του ποδηλατοδρόμου, γιατί στόχος μας ήταν από τη μία να διευκολύνουμε
τη διακίνηση των ποδηλάτων, από την άλλη να διευκολύνουμε και την μετεπιβίβαση
σε μέσα σταθερής τροχιάς, δηλαδή στον ΗΣΑΠ και το ΜΕΤΡΟ. Και συμπλήρωσε: “Ταυτόχρονα,
το γεγονός ότι ο ποδηλατόδρομος αυτός διέρχεται πλησίον αρχαιολογικών χώρων
έχει τη δική του ομορφιά και αισθητική και ασφαλώς και ελκυστικότητά, έχει
ήπιες κλίσεις, άρα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από άτομα μεγάλης ηλικίας.
Θεωρώ, λοιπόν, πως αποτελεί μία πολύ σημαντική, βιώσιμου χαρακτήρα, παρέμβαση
στην αστική μετακίνηση με στόχο να καταστήσουμε την Αθήνα και την ευρύτερη
περιοχή βιώσιμη για όλους τους πολίτες”.
Αναφερόμενος στην συνεργασία με
τον δήμο Αθηναίων επεσήμανε ότι «για πρώτη φορά η Αθήνα έχει αποκτήσει
Ρυθμιστικό Σχέδιο, η Πανεπιστημίου αναβαθμίζεται μέσα από μια ολοκληρωμένη
παρέμβαση για την οποία το ΥΠΕΚΑ δίνει 40 εκατ. ευρώ, ενώ προχωρά το σχέδιο
ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου ύψους 230 εκτ. ευρώ από τα οποία το υπουργείο
διαθέτει τα 110 εκτ. ευρώ». Ειδική αναφορά έκανε στο σχέδιο παρεμβάσεων στην
πόλη, που ετοιμάζει ο Δήμος Αθηναίων μέσα από το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Αστικής
Παρέμβασης για το οποίο μέσα σε ένα μηνά θα υπάρξει Κοινή Υπουργική Απόφαση για
το πλαίσιο δράσεων στο κέντρο της Αθηνάς.
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο κ.
Μανιάτης στο πρόβλημα των εγκαταλελειμμένων κτιρίων, σημειώνοντας ότι
«υπογράφτηκε η Υπουργική Απόφαση συγκρότησης ομάδας εργασίας, η οποία θα
παραδώσει σε ένα μήνα πόρισμα για τις αναγκαίες νομοθετικές παρεμβάσεις,
προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα των 1800 εγκαταλελειμμένων κτιρίων στην
Αθήνα». Ο Δήμαρχος Αθηναίων, κ. Γιώργος Καμίνης υπογράμμισε ότι προτεραιότητα
αποτελεί «η βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών της Αθήνας» και πρόσθεσε
ότι «ο δήμος στηρίζει έμπρακτα την βιώσιμη κινητικότητα και τους εναλλακτικούς
τρόπους μετακίνησης, όπως το ποδήλατο».
Έμφαση έδωσε στην απελευθέρωση
των δημοσίων χώρων και την απόδοση τους στους πολίτες, σημειώνοντας ότι «πρώτο
μέλημα του δήμου είναι η απελευθέρωση των πεζοδρομίων ειδικά στην Αθήνα, όπου
δεν έχουμε και τα πολλά και φαρδιά πεζοδρόμια, οπότε και ο χώρος είναι
περισσότερο απαραίτητος για τους πεζούς». Αναφέρθηκε στην προσπάθεια του δήμου
Αθηναίων να απομακρύνει από τα πεζοδρόμια περίπτερα σημειώνοντας ότι «τους τελευταίους
μήνες προχωρήσαμε στην αποξήλωση και απομάκρυνση 110 κλειστών περιπτέρων. Και
επίκειται και η απομάκρυνση άλλων 50. Από κει και πέρα κάνουμε την καταγραφή
και όλων των σταθερών κατασκευών ακόμα και στύλους και κολώνες που δεν
εξυπηρετούν τίποτα και καταλαμβάνουν χώρο.
Ο κ. Καμίνης αναφέρθηκε στην
συνεργασία με την ΕΛ.ΑΣ μετά την κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας,
επισημαίνοντας την ευθύνη της αστυνομίας για τα καταστήματα υγειονομικού
ενδιαφέροντος, ενώ δήλωσε ότι «ο δήμος Αθηναίων θα σταθεί πάρα πολύ αυστηρός
στο θέμα της κατάληψης πεζοδρομίων και γενικότερα δημόσιων χώρων από
τραπεζοκαθίσματα».Σε ό,τι αφορά την λειτουργία των ποδηλατοδρόμων στους
λεωφορειόδρομους, ο δήμαρχος Αθηναίων είπε ότι «σε συνεργασία και με τους
άλλους φορείς θα θέλαμε να το προχωρήσουμε. Το βλέπουμε και σε άλλες χώρες,
όπου υπάρχει όμως και μια κουλτούρα σεβασμού του οδηγού απέναντι στον ποδηλάτη»
και πρόσθεσε ότι «δεν είναι απαραίτητος πάντα ο ποδηλατόδρομος, αφού μπορούν τα
ποδήλατα να κατεβαίνουν στο δρόμο και να κινούνται με ασφάλεια, αλλά αυτό είναι
περισσότερο θέμα παιδείας, εκπαίδευσης, θέμα αρμονικής χρήσης όλων των δημόσιων
μέσων μεταφοράς και συνεργασίας επίσης, στο θέμα της παράνομης στάθμευσης».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου