H Κίνα
έχει τεράστια περιβαλλοντικά προβλήματα
και η υπέρμετρη οικονομική ανάπτυξη
έχει οδηγήσει σε σχεδόν μη αναστρέψιμη
περιβαλλοντική καταστροφή. Όλα
αποτυπώνονται στις σοκαριστικές κάθε
φορά φωτογραφίες, που δημοσιεύονται.
Εκθέσεις και μελέτες αποδεικνύουν ότι
τα μικροσωματίδια ευθύνονται για τον
πρόωρο θάνατο εκατοντάδων χιλιάδων
πολιτών... στατιστικώς 4.000 πολίτες
πεθαίνουν καθημερινά στην Κίνα από την
ατμοσφαιρική μόλυνση! Συνήθως θάνατοι
από καρδιακές και εγκεφαλικές παθήσεις,
άσθμα και καρκίνο του πνεύμονος.
Η Κίνα
κάνει ότι μπορεί για να αντιμετωπίσει
τη πρόκληση αυτή και γι'αυτό από τη 1η
Ιανουαρίου 2018 απαγορεύει 553 μοντέλα
αυτοκινήτων, που δεν πληρούν τα στάνταρντς
οικονομικών καυσίμων και αντιπροσωπεύουν
το 1% της κινέζικης παραγωγής. Αφορά
ντόπιους κατασκευαστές όπως Chery Automobile
Co., Ltd. και διεθνείς συνεργασίες, όπως
FAW-Volkswagen και Beijing Benz Automotive. Η κίνηση αυτή
είναι από τις μεγαλύτερες προσπάθειες
εκ μέρους της Κίνας να περιορίσει την
ατμοσφαιρική ρύπανση, να προωθήσει τα
ηλεκτρικά οχήματα και σταδιακώς να
καταργήσει τα συμβατικά αυτοκίνητα.
Μέχρι
το 2020, η χώρα σκοπεύει να κατασκευάσει
σε μεγάλη κλίμακα ηλιακά συστήματα με
πάνελς συνολικής ισχύος 54.5GW, ενώ άλλα
πρότζεκτς ήδη έχουν αρχίσει σιγά σιγά
να πραγματοποιούνται. Στη πρωτεύουσα
Jinan της επαρχίας Shandong λειτούργησε πριν
από μια εβδομάδα δοκιμαστικά ένας
ηλιακός αυτοκινητόδρομος 2 χιλιομέτρων
(solar expressway), όπως
έχουν κατασκευαστεί ήδη άλλοι δρόμοι
στη Γαλλία, Ολλανδία κι αλλού. Τα ηλιακά
πάνελς κάτω από το διάφανο τσιμέντο
καλύπτουν περίπου 6.000 τ.μ. και μπορούν
να παράγουν 1 εκατομμύριο κιλοβατώρες
μέσα σε 1 χρόνο ή αλλιώς ενέργεια αρκετή
να καλύψει τις ανάγκες 800 σπιτιών, όπως
υποστήριξε η εταιρεία κατασκευής Qilu
Transportation Development Group.
Αυτός ο
ειδικός δρόμος, που η Κίνα διαφημίζει
ως "world's first photovoltaic highway" (πρώτος
φωτοβολταϊκός αυτοκινητόδρομος
παγκοσμίως) σχεδιάστηκε να κάνει πολλά
περισσότερα, από το να μετατρέπει τις
ακτίνες του ήλιου σε ηλεκτρική ενέργεια.
Αυτή η τοποθεσία λειτουργεί κι ως ένα
εργαστήριο καθαρής ενέργειας για να
δοκιμαστούν κι άλλες τεχνολογίες,
συμπεριλαμβανομένης της ενσύρματης
φόρτωσης των ηλεκτρικών οχημάτων και
προσφέροντας ιντερνετική σύνδεση. Οι
ηλιακοί δρόμοι βέβαια θεωρούνται πολύ
ακριβότεροι από τη παραδοσιακή άσφαλτο
($458 ανά τετραγωνικό).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου