Το ελληνικό παραδοσιακό φαγητό
είναι υγιεινό, νοστιμότατο... και μοναδικό στον κόσμο! Οι τουρίστες αναγνωρίζουν ότι Ελλάδα δεν
είναι μόνο θάλασσα, ήλιος, νησιά... αλλά εκθειάζουν την αξία της ελληνικής
παραδοσιακής κουζίνας. Η διατροφή μας, μέρος της ταυτότητας μας ως Έλληνες ανήκει στην μεσογειακή διατροφή, την πιο
ισορροπημένη και υγιεινή στον πλανήτη.
Οι Κινέζοι και οι Ιάπωνες
προτιμούν τα ψαρικά και θαλασσινά μας, οι βορειοευρωπαίοι τα κρεατικά μας, οι
Βραζιλιάνοι τη σκορδαλιά μας, οι Άραβες συνταγές με αρνί... Ενώ σύμφωνα με τα
στατιστικά αδιαμφισβήτητος «σταρ» στα ελληνικά ξενοδοχεία και «πρεσβευτής» του
ελληνικού τουρισμού αναδεικνύεται το...καρπούζι! ...με ημερήσια κατανάλωση στους μπουφέδες των
ξενοδοχείων, που φθάνει τα 83 γρ.κατά κεφαλή. Γενικότερα οι τουρίστες προτιμούν τα φρέσκα
λαχανικά και τα ελληνικά φρούτα, με μεγαλύτερη προτίμηση στα πορτοκάλια και
στις ντομάτες.
Η Λέσχη Αρχιμαγείρων Ελλάδος και
ο αγαπητός Μίλτος Καρούμπας έχουν κάνει μια εκπληκτική δουλειά τα τελευταία
χρόνια προβάλλοντας συνεχώς την ελληνική γαστρονομία στο εξωτερικό με μια σειρά
πετυχημένων και αναγνωρισμένων γαστρονομικών εκδηλώσεων, σεμινάρια προώθησης
της ελληνικής γαστρονομίας, καθώς και συμμετοχές σε γαστρονομικά γεγονότα στο
εσωτερικό και το εξωτερικό.
Από τότε που ιδρύθηκε το Εθνικό Συνέδριο Γαστρονομίας απευθύνεται σε
όλους τους τουριστικούς φορείς, ξενοδόχους, εστιάτορες και σε όλους τους
επαγγελματίες των επισιτιστικών επιχειρήσεων, καθώς και σε σχολές τουριστικών
επαγγελμάτων. Ήδη από τη διοργάνωση του 1ου
Εθνικού Συνεδρίου Γαστρονομίας (Chefs Club of Greece) τον Φεβρουάριο του 2011 (εκθεσιακό κέντρο Expo Athens, HO.RE.CA.
2011), επισφραγίστηκε η θεσμική καθιέρωση του ελληνικού πρωινού Kalimera
Breakfast, που ανέπτυξε η Λέσχη Αρχιμαγείρων Ελλάδας σε συνεργασία με τον Ελληνικό
Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ). Ήταν η δημιουργία ενός ελληνικού πρωινού με την
ονομασία Kalimera Breakfast, που προωθείται σε Ελλάδα και εξωτερικό και
περιλαμβάνει ελληνικά τοπικά παραδοσιακά προϊόντα.
Πρώτα σε κατανάλωση σε ό,τι αφορά
τις ομάδες προϊόντων, που συνθέτουν το πρωινό των ξενοδοχείων είναι τα φρέσκα
φρούτα, το γάλα και τα φρέσκα λαχανικά. Σίγουρα όλοι μας έχουμε τα αγαπημένα
μας πιάτα και διατροφικές ιδιαιτερότητες, όμως πάντα οι διακοπές σε μια ξένη
χώρα μα κάνουν να αλλάξουμε τις διατροφικές μας συνήθειες. Όλοι μας θέλουμε να
δοκιμάσουμε τις τοπικές γεύσεις, να δοκιμάσουμε νέες συνταγές και να
πειραματιστούμε. Έτσι οι Κινέζοι έμαθαν το τσίπουρο και το τζατζίκι και οι
Βραζιλιάνοι λάτρεψαν τη σκορδαλιά.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της ελληνικής υπηρεσίας
της Deutsche Welle η Ελλάδα επέστρεψε στις προτιμήσεις των Γερμανών τουριστών.
Οι Γερμανοί είναι ευγενικοί και δείχνουν να ξέρουν τι θέλουν όταν επισκέφτονται
ένα ελληνικό εστιατόριο. Θα προτιμήσουν ένα καλό κυρίως φαγητό και κρασί.
Στατιστικές λένε πως 8 στους 10 Ιταλούς θα παραγγείλουν ψάρι και θαλασσινά, και
συνήθως θα παραγγείλουν ένα μεγάλο μέρος του καταλόγου. Προτιμούν το ελληνικό λάδι, το μπαλσάμικο της
Καλαμάτας και ρακί.
Οι Βραζιλιάνοι προτιμούν τον
μπακαλιάρο σκορδαλιά, οι Γάλλοι θέλουν να δοκιμάσουν τα ελληνικά τυριά και
κρεατικά, οι Σουηδοί είναι καλοφαγάδες, προτιμούν καλό κρέας και οι στατιστικές
λένε πως η παραγγελία τους συχνά περιλαμβάνει μόνο φιλέτο. Οι Αμερικανοί αφήνουν
το 10% σε φιλοδώρημα και συνήθως θα παραγγείλουν ένα πολύ καλό κομμάτι κρέας με
σάλτσα, ενώ είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα
ζητήσουν κέτσαπ. Οι Ρώσοι είναι οι καλύτεροι τουρίστες από την άποψη των ποσών
που ξοδεύουν, αλλά και τα φιλοδωρήματα στα εστιατόρια.
Φέτος όλοι λένε πως οι Καναδοί
τουρίστες έκλεψαν τη παράσταση με τα χρήματα που ξόδεψαν στην
Ελλάδα...ακολουθούν οι Αυστραλοί και Αμερικανοί. Το πρωινό από πολλούς έχει
θεωρηθεί ότι μπορεί να μυήσει, να εκπαιδεύσει και να φέρει σε πραγματική επαφή
τους ξένους επισκέπτες με το ελληνικό φαγητό. Γι’αυτό και προωθείται το αυθεντικό
τοπικό Ελληνικό Πρωινό. Είναι φυσικό ότι οι τοπικές συνταγές και τα ποιοτικά προϊόντα,
ιδίως αυτά, που παράγονται από τους γυναικείους τοπικούς συνεταιρισμούς, δεν
προσδίδουν μόνο χρώμα, τοπικό χαρακτήρα, ποιότητα και γεύση στο πρωινό τραπέζι,
αλλά ενισχύουν ταυτόχρονα την τοπική κοινωνία και οικονομία.
Βλέπουμε να σερβίρονται στους
τουρίστες τοπικές μαρμελάδες, μέλι, παραδοσιακά γλυκά, αλλαντικά και τοπικά
τυριά, χειροποίητες και παραδοσιακές πίτες κι άλλα τα γλυκίσματα, που καταγράφονται
ως συστατικό στοιχείο της διάσημης πλέον ελληνικής διατροφής. Η ελληνική
γαστρονομία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τα ποιοτικά προϊόντα μας και κατά
συνέπεια με τα εξαγωγικά προϊόντα μας.
Από τις ωραιότερες παρουσιάσεις
και ομιλίες για την μεσογειακή υγιεινή διατροφή ανήκουν στην Αντωνία
Τριχοπούλου, Καθηγήτρια στην έδρα της Διατροφής και της Προληπτικής Ιατρικής,
την οποία πάντα παρακολουθώ με ενδιαφέρον. Για εκείνη, το ποιοτικό ελληνικό
φαγητό ασφαλώς ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των ελλήνων και ξένων τουριστών,
γιατί είναι εύγευστο, συχνά διαφορετικό αλλά και υγιεινό. Το ελληνικό φαγητό
έχει αποδειχτεί ότι όταν παρασκευάζεται με τις σωστές πρώτες ύλες και σεβασμό
στον πελάτη έχει μεγάλη αποδοχή και κερδίζει την προτίμηση του μεγαλύτερου
αριθμού των τουριστών.
Οι τουρίστες, που επισκέπτονται
τη χώρα μας επιλέγουν περισσότερο το ελληνικό σουβλάκι... Ένα σουβλάκι με πίτα,
καλαμάκι χοιρινό, ντομάτα, κρεμμύδι και τζατζίκι...αποτελεί κορυφή των επιλογών
όσων έρχονται στην Ελλάδα. Δεύτερη έρχεται η χωριάτικη σαλάτα, που κάποιοι την
προτιμούν για κυρίως πιάτο και όχι συνοδευτικό. Κι ακολουθεί ο θρυλικός Greek mouzaka.. ο παραδοσιακός μας μουσακάς είναι το πιάτο,
που όλοι παραγγέλουν.
Ακολουθεί το παστίτσιο, που θεωρείται συγγενικό φαγητό
με το μουσακά με την διαφορά ότι υπάρχει μεγαλύτερη περιεκτικότητα αμύλου από
τα μακαρόνια που περιέχει. Ελληνικά πιάτα διάσημα είναι και οι μεζέδες που
είναι αυτά τα μικρά γεύματα ποικιλιών, που συνήθως σερβίρονται με κρασί, με
ούζο ή με τσίπουρο σε μεζεδοπωλεία, ουζερί και τσιπουράδικα... ή ένα σπιτικό καλωσόρισμα!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου