Παρασκευή 26 Μαρτίου 2021

ΠΡΟΣΛΗΨΗ 700 ΕΠΟΧΙΑΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΜΕΣΩ ΟΑΕΔ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΑΣΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

Ενισχύονται οι δασικές υπηρεσίες ενόψει της εκπόνησης του Εθνικού Σχεδίου Αναδασώσεων




Ο πρωταρχικός ρόλος που θα διαδραματίσουν οι  δασικές υπηρεσίες της χώρας και τα δημόσια δασικά φυτώρια στο Εθνικό Σχέδιο Αναδασώσεων συζητήθηκε κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης που είχε ο Υφυπουργός Προστασίας Περιβάλλοντος, Γιώργος Αμυράς, με τους προέδρους και εκπροσώπους  των Ενώσεων Δασικών Υπαλλήλων.

 Απευθυνόμενος στους προέδρους της Πανελλήνιας Ένωσης Δασολόγων, Νικήτα Φραγκισκάκη, της Ένωσης Ελλήνων Δασοπόνων Δημοσίων Υπαλλήλων, Αντιγόνη Καραδόντα και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Δασοφυλάκων, Γιώργο Παπαδιά, ο Υφυπουργός ανέφερε: «Το Εθνικό Σχέδιο Αναδασώσεων, που θα ξεκινήσει από την επόμενη χρονιά και θα χρηματοδοτηθεί και από το Ταμείο Ανάκαμψης, αποτελεί προτεραιότητα της Κυβέρνησης και έχει στυλοβάτες, μεταξύ άλλων, τους δασολόγους, τους δασοπόνους και τους δασοφύλακες. Γι’ αυτό το ΥΠΕΝ ολοκληρώνει άμεσα τις διαδικασίες πρόσληψης 700 εποχικών υπαλλήλων, μέσω των προγραμμάτων Κοινωφελούς εργασίας του ΟΑΕΔ συγχρηματοδοτούμενων από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και το Υπουργείο Ανάπτυξης. Οι 350 Δασολόγοι, 200 Δασοπόνοι και 150 Διοικητικοί θα στελεχώσουν τις δασικές υπηρεσίες, για την κάλυψη άμεσων αναγκών».



 Οι επικεφαλής των Ενώσεων έθεσαν στον κ. Αμυρά το θέμα της πλήρους αξιοποίησης των πιστώσεων που κατανέμει το ΥΠΕΝ στις Δασικές Υπηρεσίες των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της χώρας και συζητήθηκαν προτάσεις για την καλύτερη διαχείριση και αξιοποίηση των δασών με την υιοθέτηση καινοτόμων τεχνολογιών.




Τετάρτη 3 Μαρτίου 2021

Δεκάδες περιβαλλοντικές οργανώσεις και πολίτες με υπογραφές ζητούν απόσυρση του άρθρου 219 του νομοσχεδίου για τις δημόσιες συμβάσεις

 Διαμαρτυρία χιλιάδων πολιτών και ύστατη έκκληση στον Πρωθυπουργό για προστασία της φύσης


29.630  πολίτες και δεκάδες περιβαλλοντικές οργανώσεις ζητούν απόσυρση του άρθρου 219 του νομοσχεδίου για τις δημόσιες συμβάσεις

Μέσα σε πέντε μόλις ημέρες, 29.630 πολίτες ένωσαν τη φωνή τους κατά της απαράδεκτης διάταξης του νομοσχεδίου που τίθεται στην κρίση της ολομέλειας της Βουλής των Ελλήνων. Επίσης, μετά από εισήγηση 23 οργανώσεων προς την Επιτροπή Φύση 2000, το κεντρικό επιστημονικό γνωμοδοτικό όργανο του κράτους για τη βιοποικιλότητα, εκδόθηκε ανακοίνωση για την απόσυρση του άρθρου 219 του νομοσχεδίου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για τις δημόσιες συμβάσεις.

Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις, οι οποίες έχουν ήδη καταθέσει παρεμβάσεις προς την κυβέρνηση και όλους τους βουλευτές, ζητούν την, έστω και τελευταία στιγμή, απόσυρση της διάταξης που ανοίγει τον δρόμο για αποσπασματική προστασία τμημάτων περιοχών Natura 2000 με γνώμονα επενδυτικά σχέδια

Με ανοιχτή επιστολή τους, 30 οργανώσεις απευθύνουν ύστατη έκκληση στον Πρωθυπουργό να παρέμβει για την απόσυρση του άρθρου 219. 
Αν η κυβέρνηση επιμείνει σε διατήρηση της διάταξης στο νομοσχέδιο, οι οργανώσεις ζητούν από τους βουλευτές την καταψήφισή της.

Όπως έχει ήδη επισημανθεί σε ανακοινώσεις των οργανώσεων, το άρθρο 219:

  • Είναι αντίθετο με το άρθρο 6 παρ. 1 της Οδηγίας 92/43/ΕΟΚ το οποίο απαιτεί τη λήψη μέτρων διατήρησης που ανταποκρίνονται στις οικολογικές απαιτήσεις των προστατευόμενων οικοτόπων και ειδών. Ο καθορισμός «υπο-περιοχών προστασίας» και του «προστατευτικού» τους καθεστώτος με βάση την υλοποίηση αναπτυξιακών έργων, και όχι με οικολογικά κριτήρια, είναι σαφώς αντίθετος στην Οδηγία. Με τη διαδικασία που εισάγει το άρθρο 219 του νομοσχεδίου, επενδυτικά σχέδια και συμφέροντα στην ουσία θα υπαγορεύουν το καθεστώς της «υπο-περιοχής».
  • Έρχεται σε αντίθεση με τον ορθολογικό τρόπο σχεδιασμού μιας προστατευόμενης περιοχής, ο οποίος πρέπει να γίνεται με αποκλειστικό κριτήριο τη διατήρηση των πολύτιμων, σπάνιων ή απειλούμενων στοιχείων της φύσης.
  • Δημιουργεί ad hoc καθεστώτα σε «υπο-περιοχές» οδηγώντας στον κατακερματισμό των περιοχών του δικτύου Natura 2000 και σε αποσπασματική προστασία τους, σε αντίθεση με τις επιταγές της Οδηγίας 92/43/ΕΟΚ, όπως έχει ερμηνευτεί από το Δικαστήριο της ΕΕ, για ολοκληρωμένη και συστηματική διαμόρφωση των μέτρων διατήρησης της βιοποικιλότητας.
  • Αγνοεί επιδεικτικά το γεγονός ότι η Ελλάδα εδώ και χρόνια παραβιάζει το άρθρο 6 της Οδηγίας 92/43/ΕΟΚ για τους οικοτόπους, γεγονός για το οποίο έχει καταδικαστεί η χώρα μας από το Δικαστήριο της ΕΕ.
  • Υποβαθμίζει το έργο των ειδικών περιβαλλοντικών μελετών, σχεδίων διαχείρισης και προεδρικών διαταγμάτων που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη για όλες τις περιοχές Natura της χώρας, υπό την εποπτεία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση.
  • Αυξάνει το διοικητικό βάρος καθώς επιβαρύνει τις αρμόδιες υπηρεσίες με μία παράλληλη διαδικασία έγκρισης μελετών.
  • Εισάγει μια εξαιρετικά επικίνδυνη παράκαμψη της πολεοδομικής νομοθεσίας, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί ακόμα και με τον πρόσφατο νόμο 4759/2020 που ψηφίστηκε από την κυβέρνηση τον Δεκέμβριο του 2020. Σύμφωνα με αυτόν τον νόμο, τα ειδικά καθεστώτα προστασίας, όπως αυτά των προστατευόμενων περιοχών, έχουν προφανώς προτεραιότητα και ενσωματώνονται στα πολεοδομικά σχέδια, όχι το αντίστροφο. Η πρόβλεψη ότι τα ειδικά πολεοδομικά σχέδια θα διαμορφώνουν τα μέτρα προστασίας των περιοχών Natura αποτελεί κατάφωρη καταστρατήγηση του προστατευτικού καθεστώτος των πυρήνων βιοποικιλότητας της χώρας.
Το άρθρο 219 έρχεται σε αντίθεση με τη δέσμευση της Ελλάδας στους στόχους της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, η οποία τοποθετεί τη διατήρηση της βιοποικιλότητας στο επίκεντρο της αναπτυξιακής στρατηγικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Οι οργανώσεις καλούν την κυβέρνηση, με ευθύνη που πλέον, προφανέστατα, βαραίνει τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, να σταματήσει να αντιμετωπίζει σαν οικόπεδο προς οικοδόμηση  τον φυσικό πλούτο της χώρας και να ανταποκριθεί στις εθνικές μας υποχρεώσεις έναντι του ενωσιακού δικαίου για προστασία της πολύτιμης βιοποικιλότητας.

Οι Περιβαλλοντικές Οργανώσεις:
  1. Αλκυόνη
  2. ΑΝΙΜΑ
  3. Αρίων
  4. Αρκτούρος
  5. ΑΡΧΕΛΩΝ
  6. Δράση για την Άγρια Ζωή
  7. Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού
  8. Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης
  9. Ελληνική ΟΡΝΙΘΟΛΟΓΙΚΗ Εταιρεία
  10. Ένωση Προστασίας Περιβάλλοντος κορινθιακού-Πατραϊκού Κόλπου «Ο Νηρέας»
  11. Εταιρεία Προστασίας Πρεσπών
  12. Καλλιστώ
  13. Κίνηση Πολιτών για την Προστασία του Ποταμού Αώου «Protect Aoos»
  14. Ινστιτούτο Κητολογικών Ερευνών Πέλαγος
  15. Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης
  16. Οργάνωση Γη
  17. Ομοσπονδία Οικολογικών Οργανώσεων Κορινθιακού Κόλπου «Η Αλκυών»
  18. ΠΑΝΔΟΙΚΟ
  19. Περιβαλλοντική Πρωτοβουλία Μαγνησίας
  20. Πίνδος Περιβαλλοντική
  21. Σύλλογος “Τουλίπα Γουλιμή”
  22. Φίλοι της Φύσης
  23. ECOCITY
  24. Greenpeace,
  25. The Green Tank
  26. iSea
  27. MedINA
  28. MEDASSET
  29. ΜΟm
  30. WWF Ελλάς



 



Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2021

Περιβαλλοντική αποκατάσταση του λατομείου «Κυριακού» στο Κορωπί

  Ο Πρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Ανακύκλωσης Νίκος Χιωτάκης επισκέφθηκε το λατομείο «Κυριακού» στο Κορωπί, το οποίο θα είναι το πρώτο ανενεργό λατομείο της Αττικής που θα αποκατασταθεί, με βάση τη νέα εθνική νομοθεσία που προώθησε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας πρόσφατα κι εφαρμόζεται από σήμερα 1η Φεβρουαρίου 2021.

 


Σύμφωνα με το νέο θεσμικό πλαίσιο, τα τέσσερα αδειοδοτημένα από τον ΕΟΑΝ Συλλογικών Συστημάτων Εναλλακτικής Διαχείρισης Αποβλήτων Εκσκαφών, Κατασκευών και Κατεδαφίσεων (ΑΕΚΚ) στην Περιφέρεια Αττικής, αναλαμβάνουν το έργο της περιβαλλοντικής αποκατάστασης του ανενεργού σήμερα λατομείου «Κυριακού», στη θέση "Λαμπρικά -Μυντρέζα" του Δήμου Κρωπίας (Ανατολική Αττική).

 

Η αποκατάσταση θα γίνει με υλικά που θα προέλθουν από την επεξεργασία μπαζών, που θα πραγματοποιηθεί στις ιδιωτικές εγκαταστάσεις των αδειοδοτημένων συστημάτων και στη συνέχεια αυτά θα μεταφερθούν και θα τοποθετηθούν νόμιμα στο πρώην λατομείο, σύμφωνα με το σχέδιο περιβαλλοντικής αποκατάστασης.

 



Με αφορμή την επίσκεψή του στο λατομείο «Κυριακού», ο Πρόεδρος του ΕΟΑΝ Νίκος Χιωτάκης δήλωσε:

 

«Η παρουσία μου στο χώρο του ανενεργού λατομείου Κυριακού, του οποίου ξεκινά η περιβαλλοντική αποκατάσταση με βάση τη νέα εθνική νομοθεσία και τη συμμετοχή των τεσσάρων συστημάτων εναλλακτικής διαχείρισης Αποβλήτων Εκσκαφών, Κατασκευών και Κατεδαφίσεων που δραστηριοποιούνται στην Αττική, αναδεικνύει την προτεραιότητα που δίνει ο Ελληνικός Οργανισμός Ανακύκλωσης στη διαχείριση ενός από τα μεγαλύτερα περιβαλλοντικά ζητήματα που αντιμετωπίζει η χώρα μας.

 

Το ζήτημα αυτό είναι η ανεξέλεγκτη εναπόθεση των μπαζών από οικοδομικές εργασίες, ανακαινίσεις και κατεδαφίσεις, που έχει ως αποτέλεσμα την αισθητική υποβάθμιση του αστικού χώρου και την επιβάρυνση του φυσικού περιβάλλοντος.

 

Ο ΕΟΑΝ, σε συνεργασία με τα αδειοδοτημένα συστήματα ξεκινά στην Αττική ένα φιλόδοξο πρόγραμμα, που στόχο έχει να αξιοποιήσει προς όφελος της περιβαλλοντικής αποκατάστασης επιβαρυμένων περιοχών, υλικά που προέρχονται από την επεξεργασία μπαζών και μέχρι χθες αποτελούσαν ρύπους επικίνδυνους για το περιβάλλον, ιδίως όταν η εναπόθεσή τους γινόταν σε οικολογικά ευαίσθητες περιοχές, ρέματα, αρχαιολογικούς χώρους και υγροβιότοπους».

 

Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2021

Σύμβαση RAMSAR: Πενήντα χρόνια προστασίας των υγροτόπων

 


2 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ είναι η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΥΓΡΟΤΟΠΩΝ. Η Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης γιορτάζει μια σημαντική επέτειο: τα πενήντα χρόνια από την υπογραφή της διεθνούς σύμβασης RAMSAR για την προστασία των υγροτόπων. Τότε, στις 2 Φεβρουαρίου 1971, στην πόλη Ramsar του Ιράν, η Ελλάδα εκπροσωπήθηκε από τον γενικό γραμματέα της ΕΕΠΦ Βύρωνα Αντίπα. Είχαν προηγηθεί σχεδόν δύο δεκαετίες προσπαθειών του ίδιου και των άλλων πρωτεργατών του κινήματος για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος στην Ελλάδα. Ήδη τα πρώτα στελέχη της ΕΕΠΦ είχαν εξελίξει την εμπειρική φυσιολατρία σε επιστημονικές προτάσεις καταγραφής, προστασίας και διαχείρισης δρυμών και υγροτόπων. Και είχαν θέσει, από το 1951, δύο αποφασιστικές παραμέτρους: θεσμική προστασία (και τήρησή της), και συνεργασία τοπικών πληθυσμών. 



Γιορτάζοντας την επέτειο από την υπογραφή της σύμβασης RAMSAR, και παράλληλα τα δικά της 70 χρόνια λειτουργίας και δράσεων, η ΕΕΠΦ διοργανώνει διαδικτυακή συζήτηση την ερχόμενη Τρίτη 2 Φεβρουαρίου στις 6.30 μμ για τα χρόνια που πέρασαν και γι’ αυτά που έρχονται, με προσκεκλημένους από την Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, την Εταιρεία Προστασίας Πρεσπών και το WWF Ελλάς. Η κατάσταση των υγροτόπων σήμερα και η αμφίδρομή τους σχέση με τα πουλιά, ο φωτεινές στιγμές όπως της Πρέσπας, οι μικροί νησιωτικοί υγρότοποι, αλλά και λαθροθηρία, έλλειψη πλήρους θεσμοθετημένης προστασίας, αδυναμία διαχείρισης πολλαπλών χρήσεων και άλλες απειλές, είναι θέματα που θα αγγίξουμε. Η συζήτηση θα μεταδοθεί ζωντανά μέσω YouTube από το κανάλι της ΕΕΠΦ: https://www.youtube.com/user/eepfgr.

Νίκης 20, 105 57 Αθήνα Τηλ. 210 3224944, 210 3314563 Fax 210 3225285 e-mail: info@eepf.gr www.eepf.gr 



Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2021

ΠΡΑΣΙΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΑ ΑΕΙΦΟΡΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

 


Tην ουσιαστική βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των ξενοδοχείων μέσω της ενσωμάτωσης τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας έχει ως επίκεντρο το Μνημόνιο Συνεργασίας, που υπέγραψαν ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητήριου Ελλάδος (ΞΕΕ) κ. Αλέξανδρος Βασιλικός και ο Γενικός Διευθυντής του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας (ΚΑΠΕ) Δρ Λάμπρος Πυργιώτης. 

Στόχοι του μνημονίου συνεργασίας είναι: 

 Η ανάδειξη των κατάλληλων μέτρων και δράσεων πολιτικής, που θα προταθούν στην Ελληνική Πολιτεία ώστε να αποτελέσουν κίνητρο για την ταυτόχρονη ανάπτυξη της Ελληνικής Ξενοδοχειακής Βιομηχανίας και των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ). 

 Η επιτάχυνση της πορείας ενσωμάτωσης τεχνολογιών ΑΠΕ και Εξοικονόμησης Ενέργειας (ΕΞΕ) σε έναν μεγάλο αριθμό Ξενοδοχειακών Μονάδων της χώρας μας, στο πλαίσιο σχετικών Επενδυτικών Προγραμμάτων χρηματοδότησης που θα ανακοινωθούν μελλοντικά από την Ελληνική Πολιτεία. 



Επισημαίνεται ότι ο τουρισμός αποτελεί μια σημαντική συνιστώσα στις βασικές προτεραιότητες πολιτικής του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), που προβλέπει την αξιοποίηση του δυναμικού για μείωση εκπομπών, προώθηση ΑΠΕ και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης στις τουριστικές μονάδες. 



Το ΞΕΕ ήδη επεξεργάζεται σειρά μέτρων και δράσεων πολιτικής στον τομέα της βιώσιμης ανάπτυξης, όπου το ΚΑΠΕ δύναται να παρέχει συμβουλευτική και τεχνική υποστήριξη, στους τομείς εξειδίκευσής του, όπως: 

 Ενημέρωση των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων σε θέματα τεχνολογιών των ΑΠΕ. 

 Κατάρτιση των ξενοδόχων στην ενσωμάτωση τεχνολογιών ΑΠΕ και του βιοκλιματικού 2 σχεδιασμού στις επιχειρήσεις τους.

  Σύνταξη των τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών για την κατηγορία των «πράσινων ξενοδοχείων». 

 Ανάπτυξη της νέας μορφής καταλύματος “glamping” 

 Χωροταξικό σχεδιασμό και φέρουσα ικανότητα των τουριστικών προορισμών. 

 Αξιολόγηση των συστημάτων οικολογικής πιστοποίησης στα ξενοδοχεία. 

 Ανάδειξη των κτηρίων των ξενοδοχειακών μονάδων σε “energy positive buildings”. 



Ο Πρόεδρος του ΞΕΕ κ. Αλέξανδρος Βασιλικός μετά το πέρας της συνάντησης προέβη στην ακόλουθη δήλωση: «Για την ελληνική "ξενοδοχία", η βιωσιμότητα είναι προτεραιότητα. Το ξενοδοχείο, αξιοποιώντας και τις προγραμματικές στοχεύσεις του Ταμείου Ανάκαμψης, μπορεί και πρέπει να αναδειχθεί σε πρωταγωνιστή της πράσινης μετάβασης, που θα υπηρετεί το περιβάλλον, την οικονομία και την κοινωνία. Σ’ αυτή την κατεύθυνση, το ΞΕΕ έχει διαμορφώσει ένα φιλόδοξο πρόγραμμα δράσεων και η παρούσα συμφωνία συνεργασίας με το ΚΑΠΕ έρχεται να ενισχύσει την προσπάθεια για την επίσπευση του μετασχηματισμού της τουριστικής οικονομίας με όρους αειφορίας.» 



Ακολούθως, ο Γενικός Διευθυντής του ΚΑΠΕ Δρ Λάμπρος Πυργιώτης δήλωσε: «Ο τουρισμός συνιστά έναν νευραλγικό κλάδο της ελληνικής οικονομίας και η ενσωμάτωση σύγχρονων τεχνολογιών ΑΠΕ και ενεργειακής αποδοτικότητας στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις μπορεί να αποτελέσει πρόσφορο όρο, οικονομικά και περιβαλλοντικά, για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους, βελτιώνοντας το ενεργειακό αποτύπωμά τους και τις συνθήκες ποιότητας των υπηρεσιών τους, με σημαντική μόχλευση για το σύνολο της οικονομίας.» 



Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2021

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ 20 ΚΕΝΤΡΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ & 19 ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ & ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ "ΡΥΠΑΝΣΗ ΑΠΟ ΠΛΑΣΤΙΚΑ"


Επιμορφωτική εκδήλωση με θέμα «Ρύπανση από πλαστικά» διοργανώνεται την Τετάρτη 20/1/2021 (6.30-9.00 μμ.) με την συνεργασία 20 Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) και 19 Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Σχολικών Δραστηριοτήτων από Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας.

Την εκδήλωση θα παρακολουθήσουν 1420 εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων από όλη τη χώρα. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί μέσω της πλατφόρμας WEBEX του Υπουργείου Παιδείας.

Το πρόγραμμα της επιμορφωτικής εκδήλωσης περιλαμβάνει:

§ Ρύπανση από πλαστικά! Μας ενδιαφέρει; Χρυσούλα Αθανασίου, Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου.

§ «Μια θάλασσα για μας και τις μελλοντικές γενιές: ρύπανση από πλαστικά» η πρόταση του ΚΠΕ Δραπετσώνας για ένα εξ Αποστάσεως εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Σταυρούλα Τριανταφύλλου και Θεολογία Αβδελή, Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δραπετσώνας

§ Το πραγματικό περιβαλλοντικό κόστος των πλαστικών μιας χρήσης και η ανάγκη αντικατάστασής τους. Αχιλλέας Πληθάρας - WWF Ελλάς

§ Η ενεργοποίηση των μαθητών μέσα από την παρακολούθηση της παράκτιας ρύπανσης με βάση την προσέγγιση της επιστήμης των πολιτών (citizen science) στο πλαίσιο του προγράμματος "Υιοθέτησε μια παραλία". Ντίνος Τσουκαλάς- WWF Ελλάς

§ Ερωτήσεις – απορίες των συμμετεχόντων



Τα πλαστικά αποδομούνται με αργό ρυθμό και συχνά χρειάζεται να περάσουν εκατοντάδες χρόνια. Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως «το πλαστικό διαρκεί για πάντα και παρόλα αυτά εμείς το πετάμε μετά από μία μόνο χρήση». Ο κύκλος των πλαστικών στο περιβάλλον δεν είναι ακόμη τελείως κατανοητός, αλλά τα τελευταία χρόνια το ενδιαφέρον της επιστημονικής κοινότητας έχει αυξηθεί και γίνονται εκτεταμένες έρευνες αφού τα μικροπλαστικά μπορούν να μετακινηθούν από το περιβάλλον σε ζωντανούς οργανισμούς, του ανθρώπου συμπεριλαμβανομένου, και να συσσωρευτούν στα όργανα και τους ιστούς των οργανισμών με άγνωστε μέχρι στιγμής επιπτώσεις.

Η επιμορφωτική εκδήλωση διοργανώνεται με την συνεργασία των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: Ανατολικού Ολύμπου, Αρχανών-Ρούβα-Γουβών, Βάμου, Βιστωνίδας, Δραπετσώνας, Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου, Ελευσίνας, Καλαμάτας, Καστοριάς, Κέρκυρας, Κιλκίς, Λιθακιάς Ζακύνθου, Μακρινίτσας, Μαρώνειας, Μεσολογγίου, Μουζακίου, Παρανεστίου, Πεταλούδων Ρόδου, Σικυωνίων, Φιλιππιάδας και των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ή Σχολικών Δραστηριοτήτων των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης: Α΄ Αθήνας, Ανατ. Αττικής, Ανατολικής Θεσσαλονίκης, Αχαΐας, Γ΄ Αθήνας, Δυτικής Αττικής, Δυτικής Θεσσαλονίκης, Δωδεκανήσου, Πέλλας και των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: Ανατολικής Θεσσαλονίκης, Αργολίδας, Αχαΐας, Δ΄ Αθήνας, Δράμας, Δυτικής Θεσσαλονίκης, Έβρου, Μαγνησίας, Χανίων και Χίου.

Η εκδήλωση υλοποιείται στο πλαίσιο της Πράξης “Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) - Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Β’ κύκλος)”, που υλοποιείται μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.




Σάββατο 5 Δεκεμβρίου 2020

Ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ ζητά τη βοήθεια μας

 




Όπως γνωρίζετε, ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ είναι μια μη-κερδοσκοπική περιβαλλοντική οργάνωση που στηρίζεται κυρίως στις δυνάμεις της, στους εθελοντές της, και στους υποστηρικτές της.

Στο πρώτο κύμα της πανδημίας, ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ ζήτησε τη βοήθειά σας και η ανταπόκριση ήταν συγκλονιστική. Χάρη σε αυτήν, συνέχισε το έργο της προστασίας της φύσης και της άγριας ζωής στην πατρίδα μας.

Δυστυχώς, οι εξελίξεις οδήγησαν για δεύτερη φορά ολόκληρη τη χώρα σε lockdown. Και, φυσικά, έκλεισε και τις επισκέψιμες εγκαταστάσεις του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ ― την κύρια πηγή εσόδων του. Κατά συνέπεια, αυτή τη στιγμή, τα έσοδα για τη φροντίδα των ζώων είναι μηδαμινά.

Έτσι, για άλλη μια φορά, στρεφόμαστε σε εσάς, τους φίλους, προστάτες και αρωγούς μας.

Σε καλούμε να συμμετάσχεις στην προσπάθεια του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ να αντέξει και να βγει δυνατός μέσα από τον Κορωνοϊό. Αντιλαμβανόμαστε ότι αυτές οι στιγμές είναι δύσκολες για όλους. Όμως, με την αλληλεγγύη, θα τα καταφέρουμε!

Πάρε μέρος κι εσύ, για άλλη μια φορά, στη συλλογική εκστρατεία υποστήριξης του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ. Ακόμα και η πιο μικρή συνδρομή σου είναι ΥΠΕΡπολύτιμη. Κάθε ζώο μετράει, κάθε μέρα μετράει, κάθε ευρώ μετράει.

Εκτιμώντας βαθιά τη στήριξή σου, θέλουμε να την ανταποδώσουμε με κάποια συμβολικά δώρα. Ελπίζουμε να είναι τόσο σημαντικά για εσένα όσο και για εμάς.