Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2020

ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ

 Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, η ανάπτυξη της χρήσης του ποδηλάτου αποκτά Εθνική Στρατηγική.

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας συνέταξε και απέστειλε προς διαβούλευση στα συναρμόδια υπουργεία την Εθνική Στρατηγική για το Ποδήλατο (ΕΣΠ) για την περίοδο 2020 – 2030.




Βασικοί στόχοι της Εθνικής Στρατηγικής για το Ποδήλατο

  • Η αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου για τις μετακινήσεις των πολιτών από το 2020 έως το 2030.
  • Η αύξηση της μετακίνησης ποδηλάτου σε συνδυασμό με άλλα μέσα.
  • Η ένταξη των συστημάτων ποδηλάτου κοινής χρήσης στο μεταφορικό σύστημα των πόλεων, 
  • Η χρήση ποδηλάτων για μεταφορά εμπορευμάτων μικρού βάρους σε μικρές αποστάσεις, 
  • Η ενίσχυση του ποδηλατικού τουρισμού,
  • Η ανάδειξη του ποδηλάτου ως κατάλληλου οικονομικού μέσου για καθημερινή μετακίνηση, για άθληση και αναψυχή
  • Η αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής,  
  • Η παροχή κινήτρων και υποστήριξη της τεχνογνωσίας για την αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου στον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα. 

Η Εθνική Στρατηγική για το Ποδήλατο προσβλέπει στην ενίσχυση της χρήσης του ποδηλάτου -που αποτελεί βασικό πυλώνα της βιώσιμης κινητικότητας μαζί με τη δημόσια συγκοινωνία και το περπάτημα- αφενός για τη βελτίωση της υγείας των πολιτών, τη μείωση αέριων ρύπων και θορύβου και αφετέρου για την ανάδειξη των ποιοτικών χαρακτηριστικών του δημόσιου χώρου των πόλεων και οικισμών της χώρας. 

Η Εθνική Στρατηγική για το Ποδήλατο εναρμονίζεται :

  • με τους παγκόσμιους στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs), 
  • με τις πολιτικές του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας,
  • με τις πρόσφατες κατευθύνσεις για το περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή της ΕΕ, 
  • με τις οδηγίες του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας.    

Να σημειωθεί ότι οι κατευθύνσεις δράσεων που προβλέπει η Εθνική Στρατηγική για το Ποδήλατο  βασίζονται στις διεθνείς καλές πρακτικές.




Μετά το πέρας της διαβούλευσης με τα συναρμόδια υπουργεία, η Εθνική Στρατηγική για το Ποδήλατο θα τεθεί σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς και πολίτες.




Επίσης σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας μέχρι και την 1η Σεπτεμβρίου και με 8 ημέρες συνεχούς λειτουργίας της πλατφόρμας του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» υποβλήθηκαν 3.698 αιτήσεις με συνολική απορρόφηση 3,3 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 7,2% των διαθέσιμων πόρων για το 2020. Αναλογικά απορροφάται περίπου 1% την ημέρα. Συγκεκριμένα, έχουν υποβληθεί αιτήσεις για 514 δίκυκλα/τρίκυκλα, 19 επαγγελματικά οχήματα Van (N1 αμιγώς ηλεκτρικά), 1 για επαγγελματικά οχήματα υβριδικά, 2.896 ηλεκτρικά ποδήλατα, 266 Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα αμιγώς ηλεκτρικά και 2 ταξί αμιγώς ηλεκτρικά. Η Αττική συνεχίζει να έχει το προβάδισμα στις αιτήσεις με 1.434 (ποσοστό 38,7%), ακολουθεί η Θεσσαλονίκη με 459 αιτήσεις (ποσοστό 12,4%), ενώ υψηλή επίδοση καταγράφει το σύνολο της νησιωτικής χώρας με 16%. Όσοι έχουν υποβάλει αίτηση θα ενημερωθούν με ηλεκτρονικό μήνυμα για το αποτέλεσμα της αξιολόγησης, ούτως ώστε να μπορούν να περάσουν στο επόμενο βήμα, αυτό της υποβολής του αιτήματος καταβολής της ενίσχυσης εφόσον έχει ολοκληρωθεί η αγορά ή η μίσθωση του οχήματος που έχουν επιλέξει. 

Το Υπουργείο ανακοίνωσε ότι θα υπάρξει άμεσα πρόβλεψη για την ενίσχυση του διαθέσιμου ποσού που αφορά στα ηλεκτρικά ποδήλατα, δεδομένου του μεγάλου όγκου των αιτήσεων και του ενδιαφέροντος που καταγράφεται.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου