Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2018

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΟ ΜΕΤΡΟ



H ανάπτυξη ενός υβριδικού συστήματος αποθήκευσης ενέργειας, που θα εκμεταλλεύεται την αναγεννητική πέδηση των συρμών της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. με σκοπό την κάλυψη βοηθητικών φορτίων ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων, συστημάτων φωτισμού & εξαερισμού αλλά και μεταφοράς επιβατών σε επιλεγμένους σταθμούς του δικτύου του Μετρό της Αθήνας, είναι ο βασικός στόχος του έργου «MetroHESS», στο οποίο μετέχει το ΚΑΠΕ. Η ενέργεια που παράγεται από το φρενάρισμα των συρμών του Μετρό της Αθήνας, θα αξιοποιείται, ώστε να τροφοδοτούνται με ηλεκτρισμό κυλιόμενες σκάλες, ανελκυστήρες, φωτιστικά σώματα, εξαερισμός κι άλλα...

Το έργο, που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο της Επιστημονικής και Τεχνολογικής Συνεργασίας Ελλάδας – Γερμανίας, μετά από έγκριση που έλαβε από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας, αποσκοπεί στην ανάπτυξη αρχιτεκτονικής συνδυασμένου συστήματος αποθήκευσης φορτίου, αποτελούμενου από ηλεκτρικές διατάξεις με διαφορετικά ηλεκτρικά χαρακτηριστικά, διαφορετική ισχύ και χωρητικότητα, προκειμένου για την επίτευξη βέλτιστης απόδοσης αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας και μεγαλύτερης αξιοποίησης της εν συνεχεία στην τροφοδοσία δευτερευόντων καταναλωτών. Με τις εν λόγω παρεμβάσεις θα επιτευχθεί σημαντικό ποσοστό εξοικονομούμενης ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία στη συνέχεια θα διατεθεί για την κάλυψη των βοηθητικών φορτίων του σταθμού του Μετρό.

Για να διασφαλισθεί ο βέλτιστος σχεδιασμός της αρχιτεκτονικής του συστήματος, θα διεξαχθούν μετρήσεις της ενέργειας αναγεννητικής πέδησης, καθώς και ενεργειακές επιθεωρήσεις εντός επιλεγμένων σταθμών του δικτύου της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.
Με βάση τα ενεργειακά προφίλ που θα προκύψουν, θα σχεδιαστεί σύστημα αποθήκευσης ενέργειας, ενώ θα αναπτυχθούν κατάλληλες τεχνολογίες αποθήκευσης και στρατηγικές ενεργειακής διαχείρισης του εν λόγω συστήματος. Οι επιμέρους τοπολογίες, καθώς και η προσομοίωση του συστήματος, θα λάβουν χώρα στο εργαστήριο Συστημάτων Αποθήκευσης Ηλεκτρικής Ενέργειας του Πανεπιστημίου του Αννόβερο.
Στο έργο, που θα διαρκέσει συνολικά 27 μήνες, από την Ελλάδα μετέχει, εκτός από το ΚΑΠΕ, η Αττικό Μετρό ΑΕ, ενώ από τη Γερμανία το Εργαστήριο Συστημάτων Αποθήκευσης Ηλεκτρικής Ενέργειας του Πανεπιστημίου του Ανόβερου (Leibniz Universität Hannover) και η εταιρεία Stercom Power Solutions GmbH.

Τα αναμενόμενα αποτελέσματα του MetroHESS και η επιλεχθείσα μεθοδολογία θα αποτελέσουν, μελλοντικά, τη βάση για μεγαλύτερης έντασης εκμετάλλευση και σε άλλα συστήματα μαζικής μετακίνησης σταθερής ή όχι τροχιάς, αλλά και για πολλές εφαρμογές υβριδικών συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας, συνεισφέροντας σε σημαντικό βαθμό στην ενεργειακή αναβάθμιση του τομέα των μεταφορών τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Γερμανία.
Το MetroHESS συγχρηματοδοτείται από εθνικούς πόρους και την Ευρωπαϊκή Ένωση και ειδικότερα από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ), στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ)» του ΕΣΠΑ 2014 – 2020.

Ως γνωστό τριανταπέντε σταθμούς θα διαθέτουν, στο σύνολο τους, και τα τέσσερα τμήματα της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Οφέλη... η εύκολη και ασφαλής μετακίνηση, η εξοικονόμηση χρόνου, καθώς και η μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων, αποτελούν σημαντικούς παράγοντες βελτίωσης της ποιότητας ζωής των κατοίκων της Αθήνας και όχι μόνο. Η Γραμμή 4 θα είναι τελευταίας τεχνολογίας με αυτόματους συρμούς χωρίς οδηγό, με θύρες επί των αποβαθρών, με ασύρματο σύστημα σηματοδότησης τύπου CBTC και εξελιγμένα συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας.

Το πρώτο τμήμα, δηλαδή το Άλσος Βεΐκου – Γουδή (έχει μήκος 12,8 χλμ., 15 σταθμούς και κόστος 1,5 δις. ευρώ), το οποίο θα χρειαστεί 8 χρόνια για να κατασκευαστεί από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης (η επιλογή αναδόχου αναμένεται στις αρχές του 2019). Συνολικά, η νέα Γραμμή 4 του Μετρό, με προϋπολογισμό έργου 3,8 δις ευρώ, θα έχει μήκος γραμμής 38 χλμ., 35 σταθμούς και θα αποτελείται από τέσσερα επιμέρους διακριτά τμήματα:

-Τμήμα Α: Άλσος Βεΐκου-Γουδή (μήκους 12,8 χλμ. και 15 σταθμούς)

-Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 14 χλμ. και 11 σταθμούς)

-Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ. και 3 σταθμούς)

-Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,3 χλμ. και 6 σταθμούς)








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου