Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2014

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα χωρίς οδηγό θα κυκλοφορήσουν πιλοτικά στα Τρίκαλα



Τα Τρίκαλα επιλέχθησαν για να κυκλοφορήσουν εκεί πιλοτικά οχήματα μαζικής μεταφοράς, που κινούνται ηλεκτρονικά και χωρίς οδηγό. Πρόκειται για επίτευγμα της ευρωπαικής τεχνολογίας στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αρχικά θα κινούνται 6 οχήματα - μικρά λεωφορεία, χωρίς οδηγό, που θα ακολουθούν μια διαδρομή 1,2 χιλιομέτρων από την κεντρική πλατεία προς το Βαρούσι. Έχουν θέσεις για 11 άτομα και η μέγιστη ταχύτητα τους είναι 20 χλμ/ώρα. Η υποψηφιότητα των Τρικάλων συγκέντρωσε την υψηλότερη βαθμολογία για το πιλοτικό πρόγραμμα CityMobil2, μεταξύ 11 ευρωπαϊκών πόλεων, που συμμετείχαν στον διαγωνισμό, και συμπεριλαμβάνεται στις πόλεις, όπου θα κυκλοφορήσει το πρώτο όχημα των μετακινήσεων του μέλλοντος.

Το CityMObil2 (Cities demonstrating cybernetic mobility) ξεκίνησε επίσημα 1η Σεπτεμβρίου 2012 και διαρκεί 4 έτη. Συμμετέχουν 45 Ευρωπαίοι εταίροι με σκοπό τη διενέργεια επιδείξεων με αυτοματοποιημένα οχήματα (χωρίς οδηγό) σε συγκεκριμένα δρομολόγια εντός πέντε πόλεων/περιοχών. Από την Ελλάδα εκτός από την e-Trikala Α.Ε. συμμετέχει το “Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών & Υπολογιστών” του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Οι 12 εταίροι εκπροσωπούν ισάριθμες πόλεις (Τρίκαλα, Ρέτζιο Καλάμπρια, Λεόν, Σεν Σουλπίς, Σοφία Αντίπολις, Βάντα, Βρυξέλλες, Λα Ροσέλ, Σαν Σεμπαστιάν, CERN, Μιλάνο, Οριστάνο) ενώ άλλοι 5 εκπροσωπούν κατασκευαστές αυτοματοποιημένων οχημάτων (YAMAHA, Robosoft, 2GetThere, Induct, Movemile).

Το όχημα θα μεταφέρει δωρεάν επιβάτες για 8 μήνες. Τα Τρίκαλα επισκέφτηκε η επιτροπή 14 ατόμων της παγκόσμιας καινοτομίας που έκαναν αυτοψία στους δρόμους της διαδρομής, που θα ακολουθεί το «έξυπνο» αυτοκίνητο.  Είναι οικολογικό, αφού λειτουργεί με ηλεκτρική ενέργεια και ο τερματικός του σταθμός θα είναι στην πλατεία της Αγίας Επίσκεψης, με διαδρομή που θα ακολουθεί μέσω της Κονδύλη, Καραισκάκη, Τσιτσάνη, Βενιζέλου με κατάληξη στο ΙΚΑ Τρικάλων... περίπου 7 στάσεις.  Το «έξυπνο» ηλεκτρικό λεωφορειάκι θα λειτουργεί με αισθητήρες, που αντιλαμβάνονται τα φανάρια, τους ποδηλάτες, τις διασταυρώσεις και όλα τα εμπόδια. Αρκεί να δούμε το αυτοματοποιημένο mini-bus χωρίς οδηγό, που κινείται σε αποκλειστική λωρίδα «προτεραιότητα» και είναι προγραμματισμένο να σταματά αυτόματα σε κάθε προβλεπόμενη στάση κατά τις ώρες αιχμής. Τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας, σταματά μόνο στις στάσεις, όπου έχει λάβει κλήση.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου